Návštěvnost Turistického informačního centra Frýdek≈Místek stoupla o 28 %
Publikováno: 10.01.2020 10:29
Uplynulý rok 2019 byl pro Turistické informační centrum Frýdek-Místek, co se týče počtu návštěvníků, úspěšný. I přesto, že turisté mohou získávat snadno turistické informace prostřednictvím internetu, stále hodně z nich upřednostňuje osobní kontakt a doporučení. To vyplývá ze statistiky návštěvnosti, kdy tři pobočky Turistického informačního centra Frýdek-Místek navštívilo o 28 % více turistů oproti roku 2018.
„Nárůst, který je výrazný, dokazuje, že Češi, kteří jsou hlavními návštěvníky našich poboček ve Frýdku, Místku a Frýdlantu nad Ostravicí, tráví část svých dovolených poznáváním naší republiky. Pokud se rozhodnou poznávat naší turistickou oblast, přicházejí do informačních center pro doporučení, kam se vydat a co navštívit. Díky osobním zkušenostem a propagačním materiálům jsme schopni uspokojit jejich požadavky a směrovat je na zajímavé atraktivity, a díky tomu jim zpříjemnit volný čas, který u nás ve Frýdku-Místku a přilehlých Beskydech hodlají strávit,“ říká ředitelka Turistického informačního centra Frýdek-Místek Monika Konvičná.
Služeb informačního centra využívají také zahraniční turisté. Největší poptávku po službách zaznamenali jeho pracovníci především v období konání Mezinárodního folklórního festivalu. „Jednalo se o turisty z Ruska, Rumunska, Ukrajiny a Slovenka. Po zbytek turistické sezóny pro změnu převládají turisté z Polska, Slovenska a Anglie. Ti si poté kromě informací odnášejí s sebou také suvenýry pro své rodiny,“ přibližuje skladbu zahraničních turistů Monika Konvičná.
Turistické informační centrum neslouží však pouze turistům. Poměrnou část tvoří místní občané, kteří si zde chodí kupovat vstupenky přes různé prodejní systémy, pro přehledy akcí nebo pro pravidelná turistická periodika.
S pracovníky informačního centra se turisté nemusejí setkávat jen u přepážky. Již čtvrtým rokem provozuje Turistické informační centrum Frýdek-Místek mobilní informační servis, kdy vyráží za návštěvníky města a turistické oblasti do míst, kde je zvýšená koncentrace turistů. Tímto způsobem oslovují mobilní informátoři turisty přímo v turisticky významných lokalitách, kteří by si třeba cestu do informačního centra nenašli. „Turisté mohou potkat naše mobilní informátory na kolech nebo pěšky, a poznají je podle výrazných zelených triček s logem „ička“. Nejčastěji se pohybují v rekreační oblasti Olešná, u frýdeckého zámku, u přehrady Baška nebo na Prašivé či Pustevnách,“ dodává Konvičná. Tímto způsobem informátoři doporučili v průběhu prázdnin tipy na výlety více než 1700 turistům.
Dalším komunikačním kanálem, kde mohou potencionální návštěvníky pracovníci informačního centra oslovit, jsou webové stránky www.visitfm.cz, které zaznamenaly rovněž nárůst návštěvnosti o 22 % oproti roku 2018. V neposlední řadě nesmí chybět mezi komunikačními kanály veletrhy, na kterých se bude prezentovat statutární město Frýdek-Místek spolu s turistickou oblastí Beskydy-Valašsko. Hned příští týden se představí na veletrhu Regiontour v Brně. Zde se mohou návštěvníci s jejich nabídkou potkat na expozici Moravskoslezského kraje. Následovat budou veletrhy cestovního ruchu v Bratislavě, Praze, Ostravě, Hradci Králové a Katowicích.